Trebuie realizata constant o verificare si o mentenanta pentru a nu se ajunge la defectiuni majore ale drumurilor astfel incat sa ingreuneze buna functionare.
Trebuie realizata constant o verificare si o mentenanta pentru a nu se ajunge la defectiuni majore ale drumurilor astfel incat sa ingreuneze buna functionare.
Metoda infrarosu este cea mai noua tehnologie in reparatiile imbracamintilor bituminoase care permite o rezistenta mult mai mare a lucrarilor si are multiple AVANTAJE:
– Folosind tehnologia infrarosu se realizeaza o sudura termica intre asfaltul nou si cel vechi;
– Legatura puternica si rezistenta la patrunderea apei;
– Reciclarea se face la fata locului prin omogenizare, nerezultand deseuri;
– Reparatii permanente cu o durata de viata echivalenta cu suprafata adiacenta;
– Timp redus de executie: maxim 20-30 minute;
– Posibilitatea unei bune nivelari;
– Timp de interventie redus datorita numarului mic de utilaje (de dimensiuni reduse) si implicit de muncitori;
– Poluare redusa: cantitate de CO2 redusa (4.28kg/mp reparat);
– Se pot executa lucrari in orice anotimp si in orice conditii meteo;
Metoda conventionala este cea mai intalnita, insa vine cu o serie de DEZAVANTAJE precum:
– Folosind metoda conventionala nu exista o intrepatrundere a asfaltului nou cu cel vechi;
– Apa se poate infiltra intre cele doua compozitii de asfalt;
– Rezulta deseuri;
– Lucrarile de reparatie nu se pot executa iarna;
– Timpul de executie este mare, fiind necesare operatii auxiliare indelungate (transport utilaje, transport mixtura asfaltica proaspata);
– Se decoperteaza suprafete mult mai mari decat suprafata totala a defectelor.